Un 33,8% dels adolescents reconeixen haver participat de manera activa o passiva en situacions d’assetjament a un company amb freqüència -“de vegades” o “sempre”-, segons un estudi elaborat per la Fundació Ecologia Emocional de Barcelona. Un total de 2.450 adolescents d’entre 11 i 18 anys de 14 centres educatius públics i concertats de les comarques barcelonines han participat en l’estudi, que ha consistit en un qüestionari de 100 preguntes dividides en deu àrees, com identitat, conductes de risc, hàbits de la salut, comunicació familiar, tecnologies o la mirada sobre el món. Una de les aportacions de l’estudi és que ha buscat que els joves se sinceressin sobre les seves emocions després d’una autoexploració a través del qüestionari.

Una altra de les dades destacades de l’estudi és que el 15% dels enquestats reconeixen haver patit assetjament escolar “de vegades” o “sempre”. En el gènere masculí, la proporció és una mica superior (15,4%) que en el femení (12,8%). D’altra banda, pràcticament no s’observen diferències de gènere entre els adolescents que reconeixen haver participat de forma activa o passiva en situacions d’assetjament, el 34% dels nois i el 33,4% les noies.

Font: Eix Diari

Continua llegint