Una mort ecològica. Un cant a la vida. Format mixte (online-presencial).

Viure és estar preparat per morir en qualsevol instant. I això no s’improvisa, filla. És la feina del camí.(…) Només es pot viure si es perd la por a la mort. ‘Magokoro’.  Flavia Company

Si hi ha una cosa certa a la vida, és que tots morirem. Però també, és cert, que tot i tenir clar aquest principi de realitat, ens hem distanciat de la mort, l’hem anat silenciant.

Ens podem fer persones autònomes i responsables davant el fet de morir? Com ens podem cuidar com a comunitat? Quins
afectes generen els rituals? Podem resignificar la paraula salut?

Podem acompanyar a morir des de l’amor i l’agraïment? Aquest programa ens oferirà eines per poder gestionar la mort i viure en plenitud des de la mirada de l’Ecologia Emocional, entenent la mort com a part de la vida.

OBJECTIUS

• Oferir eines/recursos per gestionar els dols i la mort des de l’Ecologia Emocional, situant la mort com a part de la vida.
  • Aportar un aprenentatge significatiu que ens faciliti a una gestió més adaptativa de la vida.

16 hores en 8 sessions de 2hores
Horari: Dilluns de 18.30h a 20.30h

Format mixte: 50% presencial i 50% onine (sempre tenint en compte les restriccions sanitàries del moment d'inici de la formació i adaptant-nos a les mateixes).

Online: a traves de Zoom Pro.
Aules Fundació Ecologia Emocional
C/ Sant Andreu, 20. 08030 Barcelona
(Recinte Fabra i Coats)

Inici formació Septembre 2021
(pendent calendari dates)

—-

Descarrega't el programa

Metodologia vivencial, dinàmica i participativa. A partir d’un relat de vivències del projecte “Un cant a la vida” anirem desgranant els diferents conceptes entorn a la salut en el morir. Ús de preguntes despertador, cercles restauratius, dinàmiques de grup,

Espais reflexius, espais creatius, mantres, activitats d’expressió corporal, etc. Una metodologia que anirà confluint escoltant les necessitats del grup.

La pròpia metodologia i eines que s’ofereixin formaran part d’aquest procés d’anar teixint les eines per cuidar-nos, en les quals cada persona podrà anar vivenciant per tal de fer el seu propi banc de recursos. Tenint present la delicadesa de la temàtica el principi de cura hi serà molt present.

CONTINGUTS

• La mort entesa com a vida.
  • Significar la paraula salut.
  • Els principis de l’ecologia emocional en el morir.
  • Vitamines emocionals davant les pèrdues.
  • La nostra casa emocional: “com ens cuidem?”.
  • Rituals en l’acompanyar a morir.
  • La comunitat sanadora.
  • Vitalitat: autoregulació de l’energia.

FORMADORA

Montse Pedret Granero
Màster en Ecología Emocional. Educadora Social i Antropòloga. Formadora i facilitadora de grupos des de la participació i la cura.

Inversió: 250€ preu general i 200€ preu Amics/Amigues Fundació

No ho pensis més i fes la teva inscripció aqui

T’hi esperem.