Programa d’Autoconeixement a través del simbolisme

Inici Programa: 15 novembre 2022

Fes la teva inscripció per aquest programa AQUÍ

Inscriu-te AQUÍ a la masterclass del 18/10/2022 sobre aquest Programa

L’autoengany és un dels mecanismes de la nostra psique que, pretenent protegir-nos, acaba causant danys, en allunyar la veritat profunda de qui som, de la vida que acabem portant. L’autoengany, pretenent evitar el patiment només ens acaba portant-hi.

Atès que la nostra capacitat d’autoengany és profunda i que, com més coneixements acumulats, més eines tenim per construir un relat que ho justifiqui tot, es fa evident la importància de treballar amb l’inconscient col·lectiu i individual.

En aquest programa treballem amb l’inconscient per saltar alguns murs que ens impedeixen veure amb claredat qui som i construir un sentit de vida coherent. Per aconseguir-ho cal vèncer moltes resistències que frenen el pas del coneixement intel·lectual a una manera d’aplicar-lo per viure amb més equilibri la pròpia existència.

Contingut

1. Jo i la meva vida a través dels símbols. Trobada amb Freud i Jung
  2. Arquetips: els Motlles de la nostra construcció psicològica
  3. La construcció tripartida de la realitat: Simbòlic, imaginari i real
  4. L’inconscient col·lectiu. La vida com a reflex
  5. Creences: Creure és crear
  6. La ment inconscient i el cos. Sensibilitat, corporalitat i sentits
  7. Ombres i oposats. Projeccions i autoenganys
  8. Imaginació, imaginari i imaginal
  9. Els somnis
  10. Àmbit 1 d’exploració: Desig, amor i relacions
  11. Àmbit 2 d’exploració: Treball/vocació
  12. Àmbit 3 d’exploració: Economia i sentit de prosperitat
  13. Àmbit 4 d’exploració: sentit espiritual/transcendència
  14. Àmbit 5 d’exploració: Oci i sentit del temps
  15. Àmbit 6 d’exploració: Salut
  16. Àmbit 7 d’exploració: Els territoris de l’ànima

Transversals. Es treballarà amb quatre llibretes:

• La llibreta dels relats: A cada sessió es destinarà un temps per escriure de forma espontània la ressonància amb els temes tractats.
  • La llibreta dels símbols: Observació i anotació dels símbols i imatges que apareixen a la pantalla de la ment.
  • La llibreta dels somnis: Un treball en forma de diari sobre els somnis, per a que posteriorment puguin ser observats, que no interpretats, des de diferents metodologies.
  • La llibreta de les accions: Inspiracions i formes creatives de portar a l’acció tots els materials amb què es treballi. També servirà per mesurar la capacitat en form-acció i els compromisos que cada participant adquireix per a si mateix.

Formador

Xavier Guix

Psicòleg, Formador expert, especialitzat en Comunicació i Programació Neurolingüística (PNL). Escriptor i conferenciant internacional. Cofundador de l’Institut Bondat en Acció. Membre del Patronat de Fundació Ecologia Emocional.

40 hores
16 sessions en dimarts, del 15/11/2022 al 21/03/2023.

Format online, a través de Zoom

Horari de 18:00 a 20:30 h.

15, 22 i 29 novembre 2022
13 i 20 desembre 2022
10, 17, 24 i 31 gener 2023
7, 14, 21 i 28 febrer 2023
7, 14 i 21 març 2023

Certificat d'assistència i aprofitament amb el 80% mímin d'assistència.

Destinataris

• Va dirigit a persones que volen realment aprofundir en l’autoconeixement i el desenvolupament de la seva consciència, aplicant-ho a la millora de la seva pròpia vida i del món que els envolta.
  • A docents, formadors, facilitadors i capacitadors en temes de gestió emocional que vulguin treballar amb ells mateixos perquè quan estiguin “amb els altres” siguin capaços d’adoptar les distàncies més adequades i fer un abordatge més ètic i coherent dels conflictes individuals i grupals que es puguin presentar a la seva pràctica.
  • A persones que porten molt de temps treballant en el seu creixement personal i que estiguin disposades a fer un pas endavant bussejant en el seu “iceberg interior” per tal de trobar el que està ocult.

IMPORTANT:

• Aquest programa no és una teràpia.
  • Aquest programa suposa un treball personal que es viurà en grup reduït i es compartirà en la mesura que cadascú vulgui.

• Preu Amics i Amigues de la Fundació Ecologia Emocional: 450 euros
  • Preu general: 695 euros