Escola de Bondat. La base d’una ment sana

Inici curs: 24 d’octubre 2022

Fer el bé no pot estar tan mal vist perquè la Bondat en Acció ens proporciona uns beneficis incalculables:

• La millor base per a una ment sana
  • El  millor antídot davant del bullying i tot tipus de violència.
  •  La millor recepta per a la felicitat i la salut emocional.
  • Ens aporta anticossos per eliminar tot indici de crueltat cap a persones, animals i plantes.

La bona notícia és que la bondat es pot educar i entrenar. Si eduquem aquesta intel·ligència del cor, es reduirà el territori que actualment ocupa la violència i, per tant, el patiment de tantes persones que la pateixen.

És el moment de passar de la bondat a la bondat en acció. D’un valor desitjat o pensat a un valor viscut. Perquè de res serveix la teoria si no s’aplica. Sense acció tot queda en el pensament o en el sentiment, però no es transforma el món. És hora de deixar de parlar de bondat i practicar-la, incloent-la a la nostra vida adulta perquè la futura generació activi aquest ADN del cor. Pot aplicar-se tant a la vida personal com en els diferents àmbits: família, escola, política, organitzacions i societat en general.

• Adquirir eines concretes per treballar personalment i poder integrar el valor de la bondat en la pròpia vida passant d’un valor pensat a un valor viscut.
  • Reflexionar sobre el problema de la violència en el món actual i el seu impacte en l’increment de patiment evitable i els  conflictes en la vida personal i social.
  • Visionar millors realitats en el camp de treball de les persones que realitzen el programa. Passar a l’acció dissenyant o implementant canvis de millora en la línia del valor Bondat.
  • Generar un moviment que impulsi la Bondat en Acció en els diferents ecosistemes on cadascú de nosaltres participa.

Contingut del programa

1. Sessió inicial: Introducció i presentació del programa.
  2. Què és Bondat en Acció? La bondat com a base per a una ment sana. Estudis que avalen la importància d’incorporar la bondat a les nostres vides. Bases científiques, neurociència i ètica. Autodiagnòstic.
  3. Ingredient 1: Estimar i ser sensible a la vida. Resistència 1: La desconnexió amb un mateix. La indiferència. Autoexigència.
  4. Ingredient 2: Apreciar i cuidar la diversitat. Resistència 2: La desconnexió amb INTERSOM. Manca de consciència dels altres, de la natura i de la vida. Manca de consciència del do que és la vida.
  5. Ingredient 3: Cultivar la tendresa. Resistència 3: Alteracions de la relació amb el temps. La immediatesa. Ritmes frenètics.
  6. Ingredient 4: Practicar la compassió. Resistència 4: Conductes autocentrades. Visió “EGO”. Egocentrisme.
  7. Ingredient 5: Sembrar gratitud. Resistència 5: Dificultats en l’acció. Rutina. El sentiment de deute.
  8. Ingredient 6: Treballar per una cultura de pau. Resistència 6: Comunicació i llenguatge agressiu. Una espontaneïtat sense filtrar. Inconsciència del poder que té la paraula.
  9. Ingredient 7: Connectar-se a la humilitat. Resistència 7: Dificultats cognitives. El pensament polaritzat. Por a la invisibilitat.
  10. Ingredient 8: Ser amable. Resistència 8: Dificultats emocionals. Les cuirasses emocionals que construïm per a protegir-nos i que ens endureixen el cor. Cinisme i desil·lusió per la vida.
  11. Ingredient 9: Obrir el cor, la generositat. Resistència 9: Un buit que mai s’omple. Por a l’escassetat, a quedar-nos “sense”. Viure en la carència i en la manca, atrapat per la necessitat.
  12. Ingredient 10: Cultivar la bellesa. Resistència 10: Orientació al tenir i al fer vs al ser i a l’estar. Manca d’apreciació de les petites coses, de la bellesa i el misteri. El culte al caos.
  13. Diari personal de Bondat. La bondat com a direcció de sentit. Xarxes de bondat. El compromís personal de passar a l’acció.

32 hores
13 sessions en dilluns, del 24/10/2022 al 20/02/2023.

Format online, a través de Zoom

1a sessió, de 18:00 a 20:00 h:
24 octubre 2022

Resta de sessions, de 18:00 a 20:30 h.:
7, 14 i 28 novembre 2022
12 desembre 2022
9, 16, 23 i 30 gener 2023
6, 13, 20 i 27 febrer 2023

Certificat d'assistència i aprofitament amb el 80% mímin d'assistència.

Treballarem els següents aspectes:

• AUTOCONEIXEMENT com a base essencial per a incorporar la bondat a la nostra vida.
  • Detecció de RESISTÈNCIES que ens frenen cada un dels deu ingredients de la Bondat en Acció. En cada resistència detectarem les CREENCES que la sustenten a fi de desactivar-les i substituir-les.
  • Realització d’un DIARI PERSONAL DE BONDAT, que serà el fil conductor durant tot el procés.
  • L’objectiu final és obtenir un diagrama del propi MAPA PERSONAL que faciliti la presa de decisions i la realització d’ACCIONS de canvi en direcció a la bondat.

A qui va dirigit

• Persones que vulguin realitzar un intens treball de creixement personal aplicant activament la bondat a la seva vida.
  • Famílies, mestres, formadores i formadors, educadores i educadors i treballadors socials, psicòlegs, professionals de la salut, persones que son models d’influència per a d’altres persones i que poden col·laborar en l’orientació cap una societat més humana, ètica i justa.
  • Dirigit de manera especial al col·lectiu de persones que es dediquen o volen dedicar-se a la política, aportant una mirada cap al bé comú i el servei (aspectes que cap polític hauria de deixar darrere de la seva pràctica quotidiana).
  • Ajuda als professionals que intervenen en la mediació, prevenció o resolució de conflictes sobre els components de violència.
  • Com un complement ideal per a totes les persones que treballen en la prevenció i l’abordatge del bullying i el mobbing.

Inversió
  • Preu Amics i Amigues de la Fundació Ecologia Emocional: 350 euros (Fes-te Amic i Amiga de la Fundació per 45 € anuals).
  • Preu general: 595 euros

Fes la teva inscripció per aquest curs AQUÍ

Nom*

Cognom*