Estrès-less (modalitat online)

L’estrès pot afectar-nos incidint en factors fisiològics (com augment de la pressió arterial), psicològics (estat d’activació) o conductuals (inquietud, consum de tranquil·litzants, aïllament…), de tal manera que si aquestes respostes es mantenen en el temps ens podrien portar a emmalaltir.

Aquest any que estem vivint, està sent particularment especial. Estem realitzant un gran esforç per tal d’adaptar-nos a les circumstàncies de la pandèmia de la Covid19. Aquesta situació de desconeixement, incertesa i por envers el que pugui passar, està fent caure a un gran nombre de persones en una situació d’estrès, afectant a tots els grups d’edats.

Des de Fundació Ecologia Emocional volem oferir eines i recursos a aquelles persones que se sentin estressades i tinguin la voluntat de millorar la seva salut i qualitat de vida per viure amb major plenitud, benestar i equilibri.

Nosaltres t’ajudem. T’animes?

OBJECTIUS:

• Entendre quina és la funció de l’estrès en les nostres vides i per a què apareix.
  • Millorar  la qualitat de vida. Sentir-se bé per gaudir de la vida.
  • Donar recursos i eines per reduir l’estrès de forma pràctica i personalitzada. Eines que ajudin als participants a actuar i pensar de forma diferent, tenint en compte de forma holística la nostra part física, mental, emocional i relacional.
  • Integrar hàbits saludables.
  • Formar persones amb consciència i responsabilitat sobre el seu estat físic, mental i emocional com a base per millorar la sensació de benestar.

CONTINGUTS:

• Què és l’estrès, com es manifesta, el paper de la ment, valor i creences associades, i una primera aproximació a la respiració i moviment conscient.
  • La Respiració. Font de la Vida. Respiració i cos físic. Respiració i emocions. Beneficis de respirar conscientment.
  • Gestió del temps i de les prioritats; el hàbits, la importància del son i del descans, i un estil de vida saludable. Pràctica de
    mindfulness.
  • L’alimentació: Som el que mengem: Relació entre el menjar i l’estrès. Piràmide dels aliments. Alimentació i emocions: gana física i emocional. Aliments ansiògens versus aliments ansiolítics. Aliments gatell.
    Situació actual–> situació desitjada

20 h. en 8 sessions.
Dissabtes de 10 a 13h
Dijous de 18,30 a 20,30h

Modalitat ONLINE
a través de la plataforma ZOOM PRO

Dissabte 3 octubre
Dijous 8 octubre
Dissabte 24 octubre
Dijous 29 octubre
Dissabte 7 novembre
Dijous 12 novembre
Dissabte 21 novembre
Dijous 26 novembre

Descarrega't el programa

És un curs pràctic en el qual s’incentiva l’experimentació i constància de cada participant per reduir els efectes de l’estrès i començar a sentir una millora del benestar. El compromís i dedicació diària són essencials per poder realizar el curs i aconseguir resultats positius i mesurables.

Aportem:

• Sessions amb teoria i eines pràctiques.
  • Oferim eines per auto observar-se, experimentar i començar un procés de transformació holístic i global a nivell físic, mental, emocional i relacional.
  • Acompanyarem als participants en un procés gradual i personalitzat

Formadores:

Ivette Gutiérrez, professora de ioga i màster en Lideratge Personal.

Elena Miguel, metgessa pneumòloga i màster en Ecologia Emocional

Valoració de la primera edició:   Valoració global 4,25 (sobre 5)

Aportacions que vam recollir dels participants.

“Las formadoras y la calidad humana de los asistentes”

“Alguns dels conceptes i idees explicats que impacten i et fan un canvi de “xip” en algun sentit”

“L’acompanyament de les formadores i evidentment les eines que m’han facilitat”

“M’ha ajudat a fer el click que necessitava per tornar-me a equilibrar. He recordat tècniques que, tot i saber-les, les havia deixat amagades en un racó del cervell”

“Estaria bé que el curs tingués una continuïtat periòdica per seguir endinsant-nos en aquest tema”

200€ pels Amics i Amigues de la Fundació  /   250€ per la resta.