Trobar un entreteniment durant les vacances d’estiu és fonamental perquè els mesos de descans es facin amens i aprofitem el temps. A més a més, és el moment d’utilitzar el temps lliure per fer totes aquestes coses que mentre treballem resulten impensables. Una bona idea és la lectura i des de la Fundació Ecologia Emocional et donem algunes idees.

Desobediència emocional

La desobediència mai ha tingut «bona premsa». Ens han educat per a obeir i per a acceptar sense protestar les figures d’autoritat, ja sigui els nostres pares, mestres, caps o governants, entre altres. Per això, a vegades tendim a sotmetre’ns als seus mandats sense plantejar-nos com ens afecta personal i col·lectivament aquesta obediència. En el llibre Desobediència emocional es planteja una valenta reflexió sobre els impactes d’una obediència acrítica o cega en la salut i benestar de les persones i en la supervivència i benestar com a societat, i es reivindica la incorporació de la desobediència emocional com una de les competències emocionals necessàries a educar. Perquè no es tracta de desobeir de manera impulsiva, sinó de fer-ho des de l’esperit crític, la reflexió i atès el nostre cor i sentit de vida. Aquest llibre és també una crida a educar a les futures generacions perquè aprenguin a desobeir emocionalment a tot allò que atempti contra la vida, que violenti, sotmeti, redueixi, estereotipi i ens impedeixi exercir la nostra llibertat, autonomia personal i pau col·lectiva. Alhora, és una aposta per l’esperança, perquè tots podem ser aquest bumerang que no segueix la ruta prevista perquè tria llibertat.

Juntos pero no revueltos (ESP)

Somos responsables de la familia que, de adultos, tenemos. Si nuestro entorno familiar de origen nos coarta, manipula, oprime… si no es amoroso, ni creativo, ni flexible; en definitiva, si es destructivo para nosotros, tenemos la responsabilidad de autopreservarnos, cambiando de entorno y formando nuestra propia familia elegida.

Juntos pero no revueltos revisa algunos de los retos más importantes que el sistema familiar tiene en este momento. Nos mueve a una reflexión sobre las dinámicas desadaptativas, desmitificando el concepto de unidad familiar por encima de todo. Desde la Ecología Emocional se afirma que toda persona tiene el derecho y el deber de abandonar un entorno familiar que perjudique su equilibrio personal y no le permita crecer.

A través de una visión sencilla, pero a la vez revolucionaria, se reivindica el derecho individual a escoger como familia a toda o sólo a parte de la familia de origen, incorporando a la misma a otras personas con las nos unen vínculos de afecto y compartimos vida y proyectos.

Se trata de conseguir estar juntos pero no revueltos, manteniendo y respetando los espacios individuales, sin ahogarnos los unos a los otros, sin forzar los afectos y creando vínculos de amor que liberen en lugar de ataduras que ahoguen.

Energies i relacions per créixer

Aquest nou projecte pretén animar els nens i nenes d’entre 7 i 12 anys a convertir-se en “ecologistes emocionals”, persones que treballin de manera decidida i responsable per ser millors, per deixar un món millor als qui els seguiran i que ajudin a créixer els altres.

És una invitació a la reflexió, al debat, al desenvolupament de la creativitat i a compartir experiències que permetin passar a l’acció de millora. Només si som conscients que una cosa és valuosa la protegirem, en tindrem cura, l’ajudarem a créixer i la respectarem.

Us desitgem que gaudiu al màxim d’aquesta innovadora proposta i us embarqueu en una aventura exterior i interior apassionant!

Com està el clima!