Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal

Institut de Recerca

Neix dins de Fundació Àmbit Ecologia Emocional, l’Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal (2017). Dirigit per Jaume Soler, amb Mercè Conangla, en l’àrea pedagògica, és un ens format per persones curioses, amb capacitat de sorprendre’s i d’interrogar-se, amb esperit crític i voluntat de cercar les millors bones pràctiques en l’educació i acompanyament de persones en el seu camí de creixement personal.

Observar, estudiar i documentar sempre amb mirada oberta, curiosa i crítica els fenòmens i aportacions que es donen pel que fa referència al creixement personal, educació emocional i qualitat i benestar de vida.

Donar millors respostes a nivell personal, professional i social, així com eines des de la recerca, la investigació, la documentació i la divulgació del Creixement Personal i l’Ecologia Emocional.

Principis i Valors

Ètica  –  Transparència   – Respecte a la llibertat individual – Foment de la responsabilitat personal – Sostenibilitat –Bé comú- Altruisme

Àrees de Recerca i Investigació actual
– “Adolescents-Joves i el món del Creixement Personal i l’Educació Emocional”.  Fase 2. Emocions, sentiments i valors en l’etapa d’adolescència i juventud. Noves mirades.
– Investigació “Situació del Creixement Personal a Catalunya”
– Laboratori de la Serenitat

Si estàs interessat/da en formar part de l’Institut de Recerca en EE i CP, contacta amb nosaltres al mail secretaria@ecologiaemocional.org

Segueix-nos  @IRecerEECP

LABORATORI D’INVESTIGACIÓ D’EMOCIONS DES DE LA DIVERSITAT (LIED)

La diversitat és consubstancial amb la naturalesa humana: tots som únics i irrepetibles. Si la diversitat humana és tan normal, potser que el normal sigui la diversitat.

En Ecologia Emocional, la llei de la diversitat i la riquesa d’afectes ens diu que la vida natural depèn de la seva diversitat i riquesa, i tots els afectes són necessaris, i el principi del reconeixement de la individualitat i la diferència [de la diversitat], ens evoca al respecte per la diferència. En tots dos preceptes està implícitament present el concepte de canvi adaptatiu com a forma de condicionament a les variacions.

Per tot això i més ens plau anunciar-vos que tenim oberta convocatòria d’incorporacions a aquest projecte de la Fundació Ecologia Emocional: el Laboratori d’Investigació d’Emocions des de la Diversitat (LIED), que neix amb l’objectiu d’analitzar quines emocions participen en aquesta realitat humana anomenada ‘discapacitat’ i com gestionar-les adaptativament des de la posició que ens toqui viure.

OBJECTIUS

• Investigar quines són les creences, mites i estereotips que ens fan pensar en la diversitat funcional de forma desadaptativa i com ho projectem en nosaltres mateixos, els altres i el món.
  • Trobar respostes adaptatives davant els pensaments, les emocions i els comportaments i actituds que ens genera la diversitat funcional i així poder definir estratègies ecològiques i eines metodològicament adequades per a la transformació social.
Si estàs interessat/da en formar part del Laboratori d’Investigació d’Emocions des de la Diversitat (LIED), contacta amb nosaltres al mail secretaria@ecologiaemocional.org