Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal

Institut de Recerca

Dins de la Fundació Ecologia Emocional, neix a l’any 2017 l’Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal. Dirigit per Jaume Soler, amb Mercè Conangla, en l’àrea pedagògica, és un ens format per persones curioses, amb capacitat de sorprendre’s i d’interrogar-se, amb esperit crític i voluntat de cercar les millors bones pràctiques en l’educació i acompanyament de persones en el seu camí de creixement personal.

Observar, estudiar i documentar sempre amb mirada oberta, curiosa i crítica els fenòmens i aportacions que es donen pel que fa referència al creixement personal, educació emocional i qualitat i benestar de vida.

Donar millors respostes a nivell personal, professional i social, així com eines des de la recerca, la investigació, la documentació i la divulgació del Creixement Personal i l’Ecologia Emocional.

I dintre de l’Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal, podeu trobar també el Laboratori d’Investigació d’emocions des de la diversitat (LIED) que neix amb l’objectiu d’analitzar quines emocions participen en aquesta realitat humana anomenada ‘discapacitat’ i com gestionar-les adaptativament des de la posició que ens toqui viure.

Principis i Valors

Ètica –  Transparència   – Respecte a la llibertat individual – Foment de la responsabilitat personal – Sostenibilitat –Bé comú- Altruisme

Àrees de Recerca i Investigació actual

– BSEA: Benestar i Salut Emocional en Adolescents. Fase 2.
– Recerca sobre l’estat de la situació del Creixement Personal a Catalunya i Bones Pràctiques.
– Laboratori de la Serenitat: Taller de la Calma.
– Laboratori de l’Autoconeixement.
– Elaboració de Socioescànners periòdics.

Si estàs interessat/da en formar part de l’Institut de Recerca en EE i CP, contacta amb nosaltres al mail secretaria@ecologiaemocional.org

Segueix-nos  @IRecerEECP

Posem a la teva disposició els resultats i anàlisis de tots els nostres Socioescànners!

Aquí pots trobar els resultats de tots els estudis que hem realitzat a l'Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal des del seu inici. Si vols més informació més concreta, contacta amb nosaltres.

•  Impacte del confinament per la Covid19 en els hàbits de vida personal  (Maig 2020). Veure informe.
  •  Impacte emocional de la situació sociopolítica a Catalunya. 2n informe. (Novembre 2019). Veure informe.
  •  Presentació resultats BSEA (Benestar i Salut Emocional en Adolescents (Maig 2019). Veure informe. Si vols veure totes les publicacions relacionades amb aquest estudi fes click aquí.
  •  L’impacte de la infància (Maig 2019). Veure informe.
  •  Sant Jordi i el seu significat emocional (Abril 2018). Veure informe.
  •  Qüestió de confiança (Febrer 2018). Veure informe.
  •  Balanç de final d’any, propòsits per l’any que comença  (Gener 2018). Veure informe.
  •  Familia i Nadal (Desembre 2017). Veure informe.
  •  Impacte emocional de la situació sociopolítica a Catalunya  (Novembre 2017). Veure informe.
  •  El cansament moral (Octubre 2017). Veure informe.

LABORATORI D’INVESTIGACIÓ D’EMOCIONS DES DE LA DIVERSITAT (LIED)

La diversitat és consubstancial amb la naturalesa humana: tots som únics i irrepetibles. Si la diversitat humana és tan normal, potser que el normal sigui la diversitat.

En Ecologia Emocional, la llei de la diversitat i la riquesa d’afectes ens diu que la vida natural depèn de la seva diversitat i riquesa, i tots els afectes són necessaris, i el principi del reconeixement de la individualitat i la diferència [de la diversitat], ens evoca al respecte per la diferència. En tots dos preceptes està implícitament present el concepte de canvi adaptatiu com a forma de condicionament a les variacions.

Per tot això i més ens plau anunciar-vos que tenim oberta convocatòria d’incorporacions a aquest projecte de la Fundació Ecologia Emocional: el Laboratori d’Investigació d’Emocions des de la Diversitat (LIED), que neix amb l’objectiu d’analitzar quines emocions participen en aquesta realitat humana anomenada ‘discapacitat’ i com gestionar-les adaptativament des de la posició que ens toqui viure.

OBJECTIUS

• Investigar quines són les creences, mites i estereotips que ens fan pensar en la diversitat funcional de forma desadaptativa i com ho projectem en nosaltres mateixos, els altres i el món.
  • Trobar respostes adaptatives davant els pensaments, les emocions i els comportaments i actituds que ens genera la diversitat funcional i així poder definir estratègies ecològiques i eines metodològicament adequades per a la transformació social.
Oberta convocatòria per formar part del Laboratori d’Investigació d’Emocions des de la Diversitat (LIED).