Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal

Dintre de l’Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal, podeu trobar també el Laboratori d’Investigació d’emocions des de la diversitat (LIED) que neix amb l’objectiu d’analitzar quines emocions participen en aquesta realitat humana anomenada ‘discapacitat’ i com gestionar-les adaptativament des de la posició que ens toqui viure.

Vols conèixer els resultats de l’estudi que hem fet a l’Institut de Recerca sobre l’impacte del confinament

per la Covid29 en els nostres hàbits personals?

Consulta aquí la nota de premsa amb els resultats de l’enquesta en la que han participat 680 persones. I si vols rebre l’informe complet contacta’ns a través del mail martaterraza@ecologiaemocional.org

Gràcies pel teu interès!

Institut de Recerca

Neix dins de Fundació Àmbit Ecologia Emocional, l’Institut de Recerca en Ecologia Emocional i Creixement Personal (2017). Dirigit per Jaume Soler, amb Mercè Conangla, en l’àrea pedagògica, és un ens format per persones curioses, amb capacitat de sorprendre’s i d’interrogar-se, amb esperit crític i voluntat de cercar les millors bones pràctiques en l’educació i acompanyament de persones en el seu camí de creixement personal.

Observar, estudiar i documentar sempre amb mirada oberta, curiosa i crítica els fenòmens i aportacions que es donen pel que fa referència al creixement personal, educació emocional i qualitat i benestar de vida.

Donar millors respostes a nivell personal, professional i social, així com eines des de la recerca, la investigació, la documentació i la divulgació del Creixement Personal i l’Ecologia Emocional.

Principis i Valors

Ètica  –  Transparència   – Respecte a la llibertat individual – Foment de la responsabilitat personal – Sostenibilitat –Bé comú- Altruisme

Àrees de Recerca i Investigació actual
– “Adolescents-Joves i el món del Creixement Personal i l’Educació Emocional”.  Fase 2. Emocions, sentiments i valors en l’etapa d’adolescència i juventud. Noves mirades.

Si vols conèixer totes les publicacions realitzades a mitjans de comunicació sobre la primera fase de l’estudi d’adolescents fes click aquí.

– Investigació “Situació del Creixement Personal a Catalunya”

– Laboratori de la Serenitat: Taller de la Calma.

-Elaboració de Socioescàners periòdics.

Si estàs interessat/da en formar part de l’Institut de Recerca en EE i CP, contacta amb nosaltres al mail secretaria@ecologiaemocional.org

Segueix-nos  @IRecerEECPà

LABORATORI D’INVESTIGACIÓ D’EMOCIONS DES DE LA DIVERSITAT (LIED)

La diversitat és consubstancial amb la naturalesa humana: tots som únics i irrepetibles. Si la diversitat humana és tan normal, potser que el normal sigui la diversitat.

En Ecologia Emocional, la llei de la diversitat i la riquesa d’afectes ens diu que la vida natural depèn de la seva diversitat i riquesa, i tots els afectes són necessaris, i el principi del reconeixement de la individualitat i la diferència [de la diversitat], ens evoca al respecte per la diferència. En tots dos preceptes està implícitament present el concepte de canvi adaptatiu com a forma de condicionament a les variacions.

Per tot això i més ens plau anunciar-vos que tenim oberta convocatòria d’incorporacions a aquest projecte de la Fundació Ecologia Emocional: el Laboratori d’Investigació d’Emocions des de la Diversitat (LIED), que neix amb l’objectiu d’analitzar quines emocions participen en aquesta realitat humana anomenada ‘discapacitat’ i com gestionar-les adaptativament des de la posició que ens toqui viure.

OBJECTIUS

• Investigar quines són les creences, mites i estereotips que ens fan pensar en la diversitat funcional de forma desadaptativa i com ho projectem en nosaltres mateixos, els altres i el món.
  • Trobar respostes adaptatives davant els pensaments, les emocions i els comportaments i actituds que ens genera la diversitat funcional i així poder definir estratègies ecològiques i eines metodològicament adequades per a la transformació social.
Oberta convocatòria per formar part del Laboratori d’Investigació d’Emocions des de la Diversitat (LIED).