La primera Jornada LIED del passat dissabte 18 de juny de 2022, ha estat pels membres del Laboratori d’Investigació d’Emocions i Diversitat, un motiu d’alegria, fruit d’un treball que va començar fa quatre anys. Va ser llavors quan es va crear el Laboratori, dins de l’Institut de Recerca d’Ecologia Emocional i Creixement Personal de la Fundació Ecologia Emocional, amb l’objectiu de donar resposta des de l’Ecologia Emocional a molts interrogants en relació a l’encaix en la societat, de la diversitat humana.
La jornada es van iniciar amb el vídeo de salutació i benvinguda del Jaume Soler, director de l’Institut de Recerca, i la Mercè Conangla, presidenta de la Fundació, ambdós creadors del model Ecologia Emocional.
Van continuar amb la xerrada debat ‘La gestió emocional de la diversitat’, a càrrec de Rafa Reoyo, coordinador del LIED, i la xerrada ‘La mirada personal, transgresora i resilient de la vivència de la diversitat funcional’, de la mà d’en Jordi Dueso, comunicador defensor dels Drets Humans, activista moral i provocador social.
A continuació, amb el taller ‘Mapes de l’opressió’ de la mà de Mª Pilar Aldea i de l’Olga Zabala, membres del LIED, els participants van poder experimentar un exercici d’empatia cap a la diversitat funcional.
La jornada va concloure amb un escàner emocional en el que es van esmentar qüestions com: aprenentatge, cooperació, sorpresa, curiositat, consciència, diversitat, resiliència i agraïment.